Vissza az előzőleg látogatott oldalra (nem elérhető funkció)Vissza a tananyag kezdőlapjára (P)Ugrás a tananyag előző oldalára (E)Ugrás a tananyag következő oldalára (V)Fogalom megjelenítés (nem elérhető funkció)Fogalmak listája (nem elérhető funkció)Oldal nyomtatása (nem elérhető funkció)Oldaltérkép megtekintése (D)Keresés az oldalon (nem elérhető funkció)Súgó megtekintése (S)

Információs társadalom 2.0 / Kulturális trendforduló

Tanulási útmutató

Összefoglalás

Hogyan alakul át a kollektív tudás megőrzésének igénye, módszere és elérhetőségének módja a technológia előrehaladásával és az adatmennyiség megnövekedésével.

4. Kultúrális trendforduló

4.1. A tudás

A tudás tárolt, visszakereshető információ. Az ember információs erői a tudás korlátlan bővíthetőségét teszik lehetővé, ami nem egyetlen ember, hanem az adott kultúrához tartozó összes ember műve. Az embert a létező és a lehető közötti diszharmónia hajtja az információszerzésre. A létező és a lehető közötti diszharmónia felismerhetőségének alapja a kíváncsiság, a tagadás, a bizonyítás vágya, mely csak az emberben van jelen, mivel csak az emberben van meg a végtelen számú mondatok kimondásának lehetősége, melyek révén a lét kérdésessé válik.

A tudás elsődleges hordozója az egyén, akit felnövekvése során számos tapasztalat tanít meg arra, hogy mi van és mi nincs a fizikai és társadalmi valóságban. Ezek a tapasztalatok a személy által levont saját következtetésekre adhatnak alapot. A saját tudás azonban csak abban az esetben hasznosul, ha kiegészül az adott kultúra tagjainak az információs viszonyok adott állapota által lehetővé tett konszenzuális tudásával.

Vissza a tartalomjegyzékhez

Új Széchenyi terv
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszirozásával valósul meg.

A Társadalominformatika: moduláris tananyagok, interdiszciplináris tartalom- és tudásmenedzsment rendszerek fejlesztése az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával, az ELTE TÁMOP 4.1.2.A/1-11/1-2011-0056 projekt keretében valósult meg.
A tananyag elkészítéséhez az ELTESCORM keretrendszert használtuk.