Vissza az előzőleg látogatott oldalra (nem elérhető funkció)Vissza a tananyag kezdőlapjára (P)Ugrás a tananyag előző oldalára (E)Ugrás a tananyag következő oldalára (V)Fogalom megjelenítés (nem elérhető funkció)Fogalmak listája (nem elérhető funkció)Oldal nyomtatása (nem elérhető funkció)Oldaltérkép megtekintése (D)Keresés az oldalon (nem elérhető funkció)Súgó megtekintése (S)

Információs társadalom 2.0 / Elsődleges és másodlagos digitális egyenlőtlenségek

Tanulási útmutató

Összefoglalás

A digitális esélyegyenlőségről és a különbségek globális tendenciáiról szóló fejezet.

5. Elsődleges és másodlagos digitális egyenlőtlenségek

5.1. A terjedés

Az emberi lét paradoxona, hogy teste és idegrendszere változatlansága ellenére az emberi élet formái minden korban és minden kultúrában elképesztő változatosságot mutatnak. E változatosság lendítő ereje a változás, mely újdonságánál fogva információt jelent. Az újdonságra vonatkozó információ terjedése teszi lehetővé az újdonság behatolását az életbe, miáltal az élet megváltozik.

Terjedésnek nevezzük a folyamatot, melynek során az újdonság megszületik, majd változásként megszilárdul a társadalomban. A terjedés három dimenzióban mérhető. Az első dimenzió az idő, mely napokban, hetetekben, években, évtizedekben mutatja az újdonság újabb és újabb előfordulásait. Az újdonság előfordulásai természetesen a térben is ábrázolhatók. A legfontosabb mutató az újdonságot elfogadók létszáma, melyet természetesen befolyásol az idő és a tér egyaránt.

Vissza a tartalomjegyzékhez

Új Széchenyi terv
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszirozásával valósul meg.

A Társadalominformatika: moduláris tananyagok, interdiszciplináris tartalom- és tudásmenedzsment rendszerek fejlesztése az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával, az ELTE TÁMOP 4.1.2.A/1-11/1-2011-0056 projekt keretében valósult meg.
A tananyag elkészítéséhez az ELTESCORM keretrendszert használtuk.